Избранное сообщение

Победа!!! Shell eco-marathon 2016

Мы победили все обстоятельства!  И пусть это не победа в абсолютном зачёте Марафона, но это 100% победа над собой! Победа над обстоятельс...

четверг, 25 декабря 2014 г.

Ювілейний журнал ХНАДУ





Лабораторія швидкісних автомобілів нашого університету — єдиний колектив в Україні та країнах СНД, що займається ство­ренням унікальних рекордно-гоночних автомобілів.
Марка “ЛСА–ХАДИ” відома всьому світу як унікальна школа підготовки молодих фахів­ців у галузі транспортного машинобудування і створення спеціальних автомобілів для авто­мобільного спорту. За більш ніж 50-річну істо­рію було створено 34 проекти  гоночних автомобілів, які брали участь у змаганнях зі встановлення рекордів швидкості, а також в ав­томобільних кільцевих перегонах. За період з 1952 до 1984 року на автомобі­лях марки “ХАДИ” було встановлено 42 всесо­юзні рекорди швидкості на різних дистанціях, при цьому 16 із них перевершили існуючі на рік заїздів міжнародні рекорди у відповідних кла­сах машин.


 А почалося все в 1951–1952 рр., коли був встановлений перший рекорд швидкості на побудованомустудентами гоночному автомобілі “ХАДИ 1”, а в 1961 році з метою ши­рокого залучення студентів до науково-технічної творчості в інституті за ініціативою тодішньо­го ректора Бориса Володимировича Решетнікова організовується ЛША і студентське проектно-конструкторське бюро (СПКБ)при ній.


Значний внесок в організацію і розвиток ді­яльності СПКБ, у створення і випробування машин марки “ХАДИ” вніс заслужений май­стер спорту Володимир Костянтинович Нікітін , який протягом багатьох років був незмінним наставником студентів і безпосереднім керів­ником їхніх конструкторських і технологічних розробок.

Сьогодні університет пишається автомобі­лями, створеними за дипломними, курсовими і науковими роботами наших студентів, вчених та співробітників: ХАДИ 2” і “ХАДИ 15”; рекордно-гоночні “ХАДИ 3”, “ХАДИ 4”, “ХАДИ 5”, “ХАДИ 7” та “ХАДИ 9”; гоночні “ХАДИ 8”, “ХАДИ 10”, “ХАДИ 29”, “ХАДИ 31” та “ХАДИ 33”; рекордно- гоночні електромобілі “ХАДИ 11Е”, “ХАДИ 13Е”, “ХАДИ 21Е” і “ХАДИ 23Е”; дрегстери “ХАДИ 24”, “ХАДИ 26”, “ХАДИ 27” та “ХАДИ 28”, екомобіль «ХАДИ 34». Ці автомобілі демонструва­лися на численних обласних, всеукраїнських та міжнародних виставках, де їх конструкції і до­сягнення одержували високу оцінку фахівців і були удостоєні багатьох нагород.


Найвідоміші з них: “ХАДИ3” - був занесений до Книги рекордів Гіннеса як найменший  рекорднийавтомобіль у світі. «ХАДИ7» - газотурбінний рекордно-гоночний автомобіль, який мав у 1966году максимальну швидкість 400км / год. встановив IV рекорду перевищують світові досягнення.«ХАДИ 9» - приводиться в рух від реактивної тяги. Розрахункова швидкість 1200км.г. І досі єдиний у східній Європі автомобіль призначений для встановлення абсолютного рекорду швидкості. Доля автомобіля «ХАДИ 9» послужила сюжетом для художнього фільму «Швидкість» знятого Ленфільм в 1983р.«ХАДИ11Е» - перший радянський рекордно - гоночний електромобіль.«ХАДИ 34» - найбільш енергоефективний автомобіль в країні. Занесений до Книги рекордів України за можливість подолати 575 км. на одному літрі бензину.


Сьогодні колектив лабораторії швидкісних автомобілів працює над Проектування і виготовленням гоночних автомобілів F-1600 міжнародної групи Е-8 (FІА), а також над створенням нового рекордного за паливно-економічністю автомобіля. На базі лабораторії створена спортивна команда "ЛСА-ХАДИ", яка, починаючі з 1996 року, є незміннім учасником и призером чемпіонатів України з кільцевіх перегонів, тричі, за підсумкам сезону, посідала верхню сходинки п'єдесталу.

Олександр Чернишов

Комментариев нет:

Популярные сообщения