Лабораторія
швидкісних автомобілів нашого університету — єдиний колектив в Україні та
країнах СНД, що займається створенням унікальних рекордно-гоночних
автомобілів.
Марка
“ЛСА–ХАДИ” відома всьому світу як унікальна школа підготовки молодих фахівців
у галузі транспортного машинобудування і створення спеціальних автомобілів для
автомобільного спорту. За більш ніж 50-річну історію було створено 34
проекти гоночних автомобілів, які брали
участь у змаганнях зі встановлення рекордів швидкості, а також в автомобільних
кільцевих перегонах. За період з 1952 до 1984 року на автомобілях марки “ХАДИ”
було встановлено 42 всесоюзні рекорди швидкості на різних дистанціях, при
цьому 16 із них перевершили існуючі на рік заїздів міжнародні рекорди у
відповідних класах машин.
А почалося все в 1951–1952 рр., коли був
встановлений перший рекорд швидкості на побудованомустудентами гоночному
автомобілі “ХАДИ 1” , а в 1961 році з метою широкого залучення
студентів до науково-технічної творчості в інституті за ініціативою тодішнього
ректора Бориса Володимировича Решетнікова організовується ЛША і студентське
проектно-конструкторське бюро (СПКБ)при ній.
Значний
внесок в організацію і розвиток діяльності СПКБ, у створення і випробування
машин марки “ХАДИ” вніс заслужений майстер спорту Володимир Костянтинович Нікітін , який протягом багатьох років був незмінним наставником студентів і
безпосереднім керівником їхніх конструкторських і технологічних розробок.
Сьогодні
університет пишається автомобілями, створеними за дипломними, курсовими і
науковими роботами наших студентів, вчених та співробітників: ХАДИ 2” і “ХАДИ 15” ; рекордно-гоночні “ХАДИ 3” , “ХАДИ 4” , “ХАДИ 5” , “ХАДИ 7” та “ХАДИ 9” ; гоночні “ХАДИ 8” , “ХАДИ 10” , “ХАДИ 29” , “ХАДИ 31” та “ХАДИ 33” ; рекордно- гоночні
електромобілі “ХАДИ 11Е”, “ХАДИ 13Е”, “ХАДИ 21Е” і “ХАДИ 23Е”; дрегстери “ХАДИ 24” , “ХАДИ 26” , “ХАДИ 27” та “ХАДИ 28” , екомобіль
«ХАДИ 34». Ці автомобілі демонструвалися на численних обласних, всеукраїнських
та міжнародних виставках, де їх конструкції і досягнення одержували високу
оцінку фахівців і були удостоєні багатьох нагород.
Найвідоміші з них: “ХАДИ3” - був занесений до Книги рекордів Гіннеса як
найменший рекорднийавтомобіль у світі.
«ХАДИ7» - газотурбінний рекордно-гоночний автомобіль, який мав у 1966году
максимальну швидкість 400км / год. встановив IV
рекорду перевищують світові досягнення.«ХАДИ 9» - приводиться в рух від
реактивної тяги. Розрахункова швидкість 1200км.г. І досі єдиний у східній
Європі автомобіль призначений для встановлення абсолютного рекорду швидкості.
Доля автомобіля «ХАДИ 9» послужила сюжетом для художнього фільму «Швидкість»
знятого Ленфільм в 1983р.«ХАДИ11Е» - перший радянський рекордно - гоночний
електромобіль.«ХАДИ 34» - найбільш енергоефективний автомобіль в країні.
Занесений до Книги рекордів України за можливість подолати 575 км . на одному літрі
бензину.
Сьогодні колектив лабораторії швидкісних автомобілів працює над
Проектування і виготовленням гоночних автомобілів F-1600 міжнародної групи Е-8
(FІА), а також над створенням нового рекордного за паливно-економічністю
автомобіля. На базі лабораторії створена спортивна команда "ЛСА-ХАДИ",
яка, починаючі з 1996 року, є незміннім учасником и призером чемпіонатів України
з кільцевіх перегонів, тричі, за підсумкам сезону, посідала верхню сходинки
п'єдесталу.
Олександр Чернишов
Комментариев нет:
Отправить комментарий